venerdì 26 luglio 2013

Csupaszbarackos crumble fagyival / szolovel is finom!

Annyi barack kaphato most...szezonja van. En a csupaszat szeretem a legjobban, mert meg edesen is eleg roppanos. Vendegvarasra keszulok, ezert gondoltam, nem csak frissen kinalom meg vele az erkezoket, hanem csinalok belole valami finomat, izgalmasat, konnyut. Igy szuletett meg ez a crumble, ami sok hozzaertest nem igenyel.
Melegen talaljuk, egy gomboc fagyival a tetejen, ami szerintem leginkabb vagy joghurt vagy vaniliafagyi kellene legyen. Meg nem dontottem el, mit valasztok. Lehet hogy barackos joghurtfagyi lesz belole.
Nos, a recept hozzavaloi:


1 kg csupaszbarack
4 evokanal cukor
egy evokanal vaj
fahej

A tesztahoz 
180 g liszt
120 g hideg vaj
100 g cukor
100 g amaretti


A barackok elkeszitesevel kezdtem. A gyumolcsot levagtam a magjarol es szeletekre vagtam. Egy labasban felforrositottam a vajat, es hozzaadtam a barackokat. Kicsit foztem oket, majd hozzaadtam a cukrot, es a fahejat (en kis fahejas mezet is) es igy piritottam tovabb egy ideig fedo nelkul, majd fedovel, kavargatva kozben.
Nem kell puhara fozni oket, maradjanak azert egeszben! Kb 5-7 perc az egesz. A barackot ezutan levevel egyutt egy tortaformaba ontottem.

A tesztahoz a hozzavalokat az amarettik kivetelevel egy talba szortam, es elkezdtem morzsolgatni oket a kezemmel, mindaddig, mig nagyobb szemcseju morzsava nem valtak. Az amarettiket (amik mandulas kis kekszecskek - lasd fent fotot) egy zacskoba tettem, bekotottem a szajat es sikaloval "elvertem" oket, azaz oket is morzsassa alakitottam. Ezt a tesztahoz adtam, jol atmorzsoltam meg egyszer, es a barackokra szortam, ugyelve arra, hogy mindenhol joool beboritsa a gyumolcsot.



Elomelegitett sutoben kb 30 perc alatt ropogosra sutottem. A szine szinte keveset valtozik. Ami tortenik, az az, hogy a barackok leve felfo, es kicsit egybeolvasztja az also es felso reteget. Mintha lekvar lenne. Az illatok leirhatatlanok, az iz meg ennel is finomabb. A fagyis talalas meg varat magara. Sajnos melegitenem kell majd a tortat, de igerem, arrol is keszul majd kep!



Nos, lemeoztam a kis edest, hogy nehogy csufot valljak a vendegek elott, fagyival, es anelkul is. Edes, mitagadas, de ezert is edesseg. Ezert csak sima "tejvirag" izu fagyit vettem hozza. Fior di latte - olaszul, ami annyit jelent, hogy tejfagyi! Tejszin. Ez lesz a helyes kifejezes.
Mennyei!!!!
Ropog a teszta, puha es megis ropogos a gyumolcs, izek kavalkadja, forron, a hideg fagyival...leirhatatlan!!!
Egyszeru es megis nagyszeru!



Jo etvagyat!

Elkeszult kozben szolovel is a crumble, es felfedeztem a kis amarettiket, amik nem mandulabol hanem a barackmag mogyorojabol keszulnek, megpedig 14%-ban vannak jelen az apro kis kekszecskekben!
Mivel a szolom nem magtalan volt, ezert azt csinaltam, hogy a szemeket kettevagtam, forro vajban mezzel, fahejjal es keves cukorral megpuhitottam oket, majd ezutan egy kiskanal segitsegevel kiszedtem minden olyan szembol a magvakat, amikben bennemaradt, ugyanis a fozes soran maguktol kijonnek. A szemeket szepen elrendeztem a tepsi aljan, a gyumolcsok maradek izes levet atszurtem egy szuron, hogy veletlenul se legyen mag az edessegben. A tobbi a fenti eljaras szerint tortent. Elarulom, hogy maradt mag igy is a sutemenyben, de olyan finomak es ropogosak voltak. Az a keserusseg, ami jellemzi oket, ami sajatjuk nyersen. Persze nem mondom, hogy hagyjuk benne szandekosan, de nem kell megijedni, ha megis belekerulne egy-ketto!

Nessun commento:

Posta un commento