mercoledì 3 luglio 2013

Bazsalikomos olaj es pesto genovese alias bazsalikomos tesztaszosz

Abbol a rengeteg bazsalikombol, amit kedden vasaroltam a kedvenc piacos zoldsegesemtol annyi mindent lehetett kesziteni, csupa orom ez nekem!
Volt tegnap a paradicsomos bazsalikomos szenya, egy napot illatozott a csokor a lakasban, s eluzte a szunyogokat, s megnyugtatta a lelkem! S ma eljott a tovabbi felhasznalas napja!
Mivel vendeget vartam ebedre, akinek rakott krumplit keszitettem, s feltem, az nem izlik majd neki, elkeszitettem ezt a friss pesto genoveset, azaz genovai bazsalikomszoszt, hogy tesztaval eseglet azt talaljam, de hala istennek nagyon happy volt a magyar eteltol is s lemondott az elso fogasrol!
A szosz megmaradt egy masik napra, ettol fuggetlenul ugyanugy megosztom azt is ma!
Hatha valakinek epp ma kell ilyesmi!
Nos, nezzuk sorjaban:
Annyi bazsalikomot adtak 0.80 centert, hogy el kellett tegyek belole insegesebb teli napokra is. Hogyan? Igy:


A levelek kozott oriasiak is voltak. Megmostam, megszaritgattam oket, es szepen egy uvegcsebe halmoztam oket, okosan, nem csak ugy begyurve az uvegbe oket, ahogy eppen adodott. Hanem jobb oldalra a nagyobbakat, a kisebbek pedig kitoltottek a szabad helyeket!
Mernoki ugyesseggel helyeztem oket rendbe! Majd felontottem extraszuz olivaolajjal, s keszen is voltam vele. Ime:



Hutoben erdemes tarolni, vagy kamraban, ahol eleg huvos van. 
Az olaj, ha a levelek el is fogytak, kivaloan alkalmas barmilyen etel izesitesere, mert atveszi a bazsalikom izet. A leveleket viszont ugy hasznalom, mint a friss leveleket. Akar salataba is!
De a kedvencem a paradicsomos szosz bazsalikommal!

A masik project tehat a pesto:

Mixerbe tettem a megmaradt leveleket, amiket szintugy megmostam, megszaritottam, majd raontottem egy kis marek fenyomagot, egy cikk fokhagymat, reszelt parmezant, es olajat, ismet extra szuz olivaolajrol van szo.
Magas fokozaton egeszen pepesre oroltem a mixet. 





Ezt en sajnos magaban nem szeretem, valoszinu azert, mert 10 evvel ezelott ez volt a kedvencem, s allandoan ezt ettem. Azt hiszem, meguntam es allegrias lettem raja. Viszont a romai csaladomtol eltanultam egy receptet, ami a pestot friss paradicsommal bolonditotta meg, s ez igazan bevalt nalam. Egyelore azonban lassuk, mi szuletett a leveles mixbol, a paradicsomos verziot majd egy masik bejegyzesben kozlom!
;)

Gyonyorunek gyonyoru, az ize is fenseges! Ha valaki igy is szereti, akkor sos vizben kifozi a tesztat, majd a fozesi ido vegen leszuri, DE a fozovizbol felvesz egy poharral, a tesztat visszateszi a labasba, raonti a szoszt, annyi vizet ad hozza, amivel kremesre tudja keverni a pastajat, es friss parmezannal szervirozza! Mennyei etek ez is! Erdemes kiprobalni!!!




Jo etvagyat hozza!!!


Nessun commento:

Posta un commento