mercoledì 19 giugno 2013

Sargadinnye sonkaval

Bezony tart a kanikula, s nem kereti magat, noha ugy erzem, meg nem ertunk a tetopontra. Sedaj, izzadunk, pucoljunk a szervezetunket belulrol, s igyekszunk legiesen oltozni, s nem sokat etkezni.
Itt nagy divat a konnyu nyari ebed, salata vagy zoldekbol, vagy tesztabol, sajttal, friss paradicsommal es bazsalikommal, vagy ami eppen van. Ez a dinnyes sonkas otlet viszont tetszik.
Mikor legeloszor kijott csaladom hozzank nyaralni, nyaron, termeszetesen, a tengerhez, akkor ezt kinaltam fel nekik, rogton erkezes utan, mert egy nagyon meleg juliusi napon erkeztek, vonattal, s bizony ki voltak merulve. Tesokam meglepodve kerdezett vissza: 
- Sonka dinnyevel???? Melyik csillagrol jottel?
Viszont miutan megkostoltak, belattak, eheto a dolog, es rendkivul frissito es megis laktato. Ettol fuggetlenul nem gyakran fordulnak hozza, nem ugy anyukam, aki szereti, s ha nalam van, eszi is.
Ma ezt ettem. Elmentem ujra setalni, mert az eskuvo rohamosan kozeleg, a hasam meg nem akar eltunni, hiaba izzadok rendesen, s miutan hazajottem, lezuhanyoztam, dolgoztam kicsit, ujra lezuhanyoztam, nekialltam az elkeszitesnek. Nagyon ecceruseges.
Az ember vesz egy sargadinnyet, kettevagja, kiszedi a magokat, a dinnyet szeletekre vagja, a hejat minden szeletnek levagja, majd minden szeletre, amit meg kivan enni, raborit egy szelet erlelt, de nem fott sonkat, jelen esetemben San Daniele-t, es kesz is van!
Prosciutto di Parma az igazi, de egyszer volt vele egy rosszabb elmenyem, azota igyekszem a "Danihoz" fordulni.



Roppant laktato, imadom a dinnye ledussagat es edesseget a sonka erlelt, teljes izevel kombinalni. Szerintem jo parost alkotnak, s el is dontottem, hogy a nyaron ennel komplikaltabb dolgokat nem fogok enni. Nincs hozzajuk ingerem.
Hacsak nem lepem meg magam es parom neha estenkent, lenn a tengernel egy kis "cozze alla tarantina" azaz fokhagymas paradicsomos leben fobb kagylokkal, egy rozmaringos ures pizzaval megspekelve. Vagy egy hideg halas eloeteltallal. Termeszetesen nem en keszitem majd oket, hanem kedvenc ettermunk sefje! 

A mai utam egyik hozomanya a begyujtott orbancfu viragja, amit azota be is aztattam az olivaolajba, s ki is tettem a napra. Harom het es keszen is van a rendkivul hatekony cellulit masszazsolajam!

:)

Eljen a meleg nyar!!!

Nessun commento:

Posta un commento