venerdì 25 ottobre 2013

Kakaos barackmagos kekszecskek

A heten begyurtam egy jo adag linzertesztat, hogy reggelire mindig frissen keszult sutit ehessunk, illetve kismama latogatasba is akartam vinni valamit, ami gyors es egyszeru, es biztos siker. Keszult tehat epres, barackos es fugelekvaros dios linzertorta belole, es meg igy is maradt keves nyersanyagom. Tegnap erosen gondolkodtam, mikent hasznalhatnam fel a mennyiseget, anelkul, hogy megint linzertortat keszitenek belole.
Igy keszultek el ezek az illatos es izgalmas izu kis kekszecskek.
Eloszor is nezzuk a receptet, amit mar sokszor megosztottam, am jelen esetben teljes kiorlesu lisztbol csinaltam, hogy a lelkiismeretem tiszta maradjon, akkor is, mikor a negyedik szelet sutit majszolom.

Hozzavalok:
500 g liszt
250 g vaj
250 g cukor
3 tojas

A kekszhez meg szukseges:
kb 10 evokanal kakao
es valamilyen magvak - ami most nalam barackmag
 
A hozzavalokat a robotgep spiraljaval osszedolgozzuk, es hutoben talaljuk, a felhasznalasig. Ebbol a mennyisegbol, mint mondtam, keszult ket torta es a jelenleg targyalt kekszecskek.
En mindig ennyit keszitek, a teszta egy-masfel hetig elall a hutoben, folpackban tarolva, es mivel a tortak elkeszitese is roppant gyors, akar reggel is bedobhato egy adag a sutobe, es frissen illatozo reggelivel varhatjuk kedvesunket.
A kekszekhez a mennyiseg harmadat hasznaltam fel. Egy talba bo ( kb 10 evokanal) cukrozott kakaot tettem, mivel a teljes kiorlesu liszt miatt markans es nem edes a teszta, jol osszegyurtam a tesztaval, es miutan egyenletes barna szinu volt mindenhol, hozzaadtam a magvakat, amik eredetileg pisztaciak kellettek volna legyenek, a szinek miatt, am lusta voltam atmenni a boltba. Igy esett tehat a valasztas a barackmagokra. Kis szalamit formaltam a tesztabol, szeleteltem, es sutopapirral belelt tepsire helyeztem oket. Forro sutoben 10 perc alatt keszre sutottem oket.
Vegeredmeny egy edes es megis kesernyes suti, ami igen jol illik a reggeli kavehoz, es a delutani teahoz is




A heten keszult edessegek egyike ez a torta:

 

Nessun commento:

Posta un commento